Bonne question!
L’air est moins dense en altitude, donc les commandes sont moins efficaces, dont l’effet (si modélisé correctement) devrait augmenter, logiquement. Je pense même que dans la C/L le YD est obligatoire sur le Beech passé une certaine altitude.
A savoir s’il faut augmenter ou diminuer le paramètre de +/- 10 à 20% (1.10/1.2) ou carrément une valeur négative (-0.1), par contre j’en sais strictement rien!
Jacques
Extrait de la doc MSDN:
[flight_tuning]
Flight control effectiveness parameters
The elevator, aileron and elevator effectiveness parameters are multipliers on the default power of the control surfaces. For example, a value of 1.1 increases the effectiveness by 10 percent. Likewise, a value of 0.9 decreases the effectiveness by 10 percent. A negative number reverses the normal effect of the control. Omission of a parameter results in the default value of 1.0.
Stability parameters
The pitch, roll and yaw parameters are multipliers on the default stability (damping effect) about the corresponding axis of the airplane. For example, a value of 1.1 increases the damping by 10%. Likewise, a value of 0.9 decreases the damping by 10%. A negative number results in an unstable characteristic about the axis. A positive damping effect is simply a moment in the direction opposite of the rotational velocity. Omission of a parameter will result in the default value of 1.0